Nazvan "KAAN"
14

Turski domaći borbeni avion pete generacije obavio svoj drugi let, letio na visini od 3.000 metara

F. H.
Screenshot
Screenshot
Turski domaći borbeni avion završio je svoj drugi let, saopćile su vlasti u ponedjeljak, obilježavajući još jednu prekretnicu u nastojanju zemlje da unaprijedi svoje zračne snage i obuzda vanjsku ovisnost.

KAAN je poletio rano u ponedjeljak i uspio ostati u zraku 14 minuta, dosegnuvši visinu od oko 3.000 metara i brzinu od oko 400 kilometara na sat, navodi se u saopćenju Predsjedništva odbrambene industrije (SSB). Svoj prvi let izveo je 21. februara.

"Danas smo bili svjedoci još jednog značajnog dana u historiji turske avijacije i historije turske odbrane.Ovaj let je, kao i prvi, bio vrlo uspješan. Podatke dobivene ovim letom procijenit će cijeli tim, a pripreme za sljedeće letove će se nastaviti", rekao je šef SSB-a Haluk Görgün na sastanku s probnim pilotima i projektnim timom.

Članica NATO-a Türkiye pokrenula je svoj projekt TF-X za proizvodnju nacionalnog borbenog aviona 2016. godine Turkish Aerospace Industries (TAI) potpisao je ugovor s britanskim BAE Systemsom vrijedan 125 miliona dolara 2017. za razvoj borbenog aviona sljedeće generacije.

Javno predstavljen prošle godine, KAAN se smatra najambicioznijim projektom Turske do sada. Ratni je aviondebitirao na pisti i dovršio svoj prvi test taksiranja nakon što je prvi put pokrenuo motore sredinom marta prošle godine.

Njime se želi zamijeniti zastarjela flota F-16 aviona.

KAAN će u početku pokretati dva motora General Electric F-110, koji se također koriste na mlažnjacima četvrte generacije Lockheed Martin F-16. Turska namjerava koristiti domaće proizvedene motore na mlažnjaku u serijskoj proizvodnji, koja bi trebala započeti 2028. godine.

Avion će biti sposoban za borbu zrak-zrak s oružjem nove generacije i preciznim udarima iz unutarnjih oružnih odjeljaka pri nadzvučnoj brzini. Također će pružiti povećanu borbenu moć s umjetnom inteligencijom i podrškom za neuronske mreže.

Mlaznjak će učiniti Tursku jednom od rijetkih zemalja s infrastrukturom i tehnologijom za proizvodnju borbenog aviona pete generacije.